Tuesday, June 19, 2012

Serika

Assalamualaikum
aku sihat

"serika (iron) jubah dengan tudung mak sekali"
aku buat muka..mulut muncung kiri kanan
tapi dalam hati saja ja
"amboi!", perkataan amboi ditarik panjang
 "mak dulu serika baju hampa menimbun tak merungut pun..ni baru suruh serika dua lai (helai) mulut muncung-muncung"
sudah..
jangan main-main bila mak suruh buat kerja
aku pula yang tak sedap hati
rasa bersalah kot walaupun saja-saja ja buat muncung-muncung mulut tu
tapi aku serika juga baju mak

"mak kalau cek tak p takpa dak?", sambil-sambil dok serika baju terkeluar la soalan tu
aku serika baju tu nak p tengok sepupu aku yang kena langgar kat hospital
malas and ada la alasan yang aku tak mau bagi tau
"apa ni, p tengok orang sakit pun tak mau.."
 ( _ _ ) sudah..
"bla..bla..bla"
siap adik aku fakhrul pun menyampuk sama..dot..dot
keluar dalil aqli and naqli
jadi kena p juga

 

 smile sokmo

No comments:

Post a Comment